Powered by Blogger.

Friday, October 22, 2010

5 FOTO TEKNOLOGI


AeroGarden ialah 100% menjamin untuk tuaian berkembang dengan banyak dan dari herba-herba paling segar, sayur-sayuran dan bunga dalam rumah sepanjang tahun dengan tiada kotoran. AeroGarden menyediakan satu bekalan sepanjang tahun racun perosak untuk membebaskan herba-herba, sayur-sayuran dan bunga membesar menggunakan nutrisi organik.









2) ENELOOP






Bayangkan anda bekerja di suatu tempat yang tiada sumber elektrik seperti di hutan mahupun di kawasan terpencil dimana sumber elektrik agak sukar untuk ditemui. Sebagai seorang yang lahir dan membesar di kawasan bandar, agak mustahil untuk kita hidup tanpa sumber tersebut. Diperkenalkan oleh syarikat jepun iaitu Sanyo, gajet yang dikenali sebagai Eneloop Portable Solar ini boleh digunakan untuk mengecas peralatan mudah alih anda seperti komputer riba, telefon bimbit, alatan USB dan sebagainya.
3) PICOP PROJEKTOR




Alat ini dinamakan dengan PICO PROJEKTOR atau lebih dikenal dengan PicoP. PicoP adalah suatu alat proyektor mini yang bisa menampilkan gambar mahupun video dengan menggunakan 3 laser LED. Komponen PicoP sendiri terdiri dari 3 laser LED ( warna hijau,biru dan merah), MEMS scanner,optik,dan elektronik. Keseluruhan unit PicoP ini berukuran panjang hanya kurang lebih 10 milimeter dan Laser projektor ini mempunyai gambar yang beresolusi (850 x 480 piksel) setara dengan kualiti DVD. PicoP masih  menampilkan gambar yang sangat cerah dan boleh menggembirakan. Ukuran gambar yang dihasilkan sebesar 12 inci hingga 100 inci bergantung dari jarak projektor ke layar atau dinding.



4) AMD EYEFINITY





Kad grafik daripada AMD ini mampu menggabungkan 6 monitor bersaiz 30 inci sekaligus dan memberikan kepuasan tontonan video atau permainan kepada penggunanya. Seperti yang kita sedia maklum, apabila beberapa monitor disambungkan kepada satu pc, ia akan bertindak berasingan dan monitor kedua atau ketiga hanya bertindak sebagai "cermin". Tetapi dengan Eyefinity, sistem operasi komputer dapat mengecam  6 monitor Dell 30 inci sebagai satu skrin besar bersaiz 7680x4800.

5) BIO ROBOT REFRIGERATOR

 Bio Fridge tidak memerlukan tenaga untuk produk-produk penyejukan dan ia adalah 4 kali lebih kecil daripada sebuah peti ais standard. Ia juga dapat mengubah bentuknya bergantung pada jumlah produk dan penggunaannya. Boi Fridge tidak ada rak dan pintu-pintu dan anda boleh menempatkan produk secara menegak atau mendatar. Dengan adanya gel polimer bio, hanya  dengan sentuh sebagai polietilena maka produk akan terus berada di dalam Boi Fridge. Ia  tidak sukar dan tidak ada bau. Produk-produk tersebut berada  dalam satu pandangan yang sederhana dan boleh didapati dengan mudah apabila memerlukannya. Operasi peti ais ini yang sepenuhnya senyap dan tiada bahagian bergerak.


0 comments:

Post a Comment