Powered by Blogger.

Sunday, September 26, 2010

KEMAAFAN YANG TERTANGGUH

Salam pagi semua, aku baru je lepas habis tengok drama yang penuh menyentuh perasaan buat sesiapa sahaja yang menonton tadi. Percaya tidak tentu ramai yang mengalirkan air matakan.. huhu ..

Mana tidaknya jalan cerita tersebut menceritakan kisah seorang ibu mertua yang aku kira tegas tak bertempat dengan memaksa semua menantu lelaki & perempuan untuk beraya setiap tahun bersamanya tanpa membenarkan menantunya beraya bersama ibubapa sendiri.

Sampaikan punya kejam aku kira seorang menantu perempuannya telah beraya bersamanya selama 10 tahun dan tidak membenarkan menantunya beraya bersama ibunya yang tinggal seorang dikampung.

Ibu mertua tu sanggup berbohong kepada anak dan menantu perempuannya dengan merahsiakan ibu kepada menantu perempuannya yang ibunya telah meninggal dunia. Apabila anak perempuannya sampai ke kampung didapati ibunya telah meninggal dunia akibat jatuh ketika menunggunya pulang berhari raya pada hari raya pertama.

Mertua yang jahat itu telah datang kekampung dengan berpura-pura baik dan akhirnya telah dihalau oleh anak sendiri dan keluarga simati.. belum sempat ibu mertua yang jahat itu meminta maaf kepada menantunya ia telah menemui ajal dirumah tersebut akibat sesak nafas.

Apa yang aku boleh simpulkan disini jadikan cerita ini sebagai pengajaran kepada mertua dan juga anak kepada mertua itu. korang cuba bayangkan kalau ianya terjadi kepada keluarga korang, apa yang korang akan buat dekat mertua korang tu.. korang tinggalkan je dia sorang2 dekat umah dan balik kg. atau korang pindah sewa umah tempat lain.. mana pilihan korang?

0 comments:

Post a Comment